Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!Polityka cookies

Szum-Truck

PL EN RU DE


+48 500 062 187

szummar@interia.eu

A+ A A-

Pomoc drogowa

Recovery - pomoc drogowa

Specjalistyczna zabudowa holownicza RECOVERY w połączeniu z 3 lub 4 osiowym podwoziem tworzy samochód ratownictwa drogowego umożliwiający likwidację skutków wypadków drogowych z udziałem największych (i najcięższych) pojazdów.

Samochód wyposażony jest w urządzenia pozwalające na sprawne prowadzenie akcji ratowniczych i na holowanie powypadkowych lub uszkodzonych pojazdów.

.

Specyfikacja nadwozia:

1. Agregat ratowniczy „RECOVERY

     Rama pomocnicza z podporami teleskopowymi:

Rozstaw podłużnic ramy dostosowany jest do podwozia. Podpory mocowane są z tyłu do  ramy pomocniczej. Umożliwiają kotwiczenie holownika na czas operacji przyciągania wciągarką. Dzięki podporom, możliwe jest przyciąganie wzdłuż osi podłużnej holownika, jak również tzw. przyciąganie boczne (w zakresie 0 ÷ 45°).

Podpory pochylone są pod kątem 15° i rozstawione na odległość 1150±100 mm.

Niezależne sterowanie wysuwem podpory prawej i lewej pozwala na kotwiczenie samochodu na nierównym podłożu.

Do ramy mocowane jest ramię główne i zespół unoszących je siłowników hydraulicznych. W ramie

     Ramię główne (tzw. „BOOM”):

Ramię zawieszone jest wahliwie do Ramy pomocniczej i unoszone zespołem dwóch siłowników hydraulicznych w zakresie 0 ÷ 30° (mierzonym względem płaszczyzny ramy samochodu).

Z przodu, ramię wyposażone jest w łoże, umożliwiające zamocowanie wciągarki hydraulicznej. W części tylnej znajduje się gniazdo i osadzona w nim prowadnica do liny Ø22.

     Wysięgnik teleskopowy (tzw. „UNDERLIFT”):

Wysięgnik zamocowany jest wahliwie do ramienia głównego i unoszony siłownikiem hydraulicznym. Zakres pracy siłownika umożliwia ruch roboczy wysięgnika (tzw. „tilt”) w zakresie –5° ÷ +15° i ruch do pozycji neutralnej +90°.

Wysięgnik jest trójczłonowy – ma jeden człon stały, mocowany do ramienia głównego oraz dwa człony wysuwane hydraulicznie. Wysuw ryglowany jest mechanicznie (w pięciu pozycjach dla każdego z ruchomych członów).

2. Wciągarka hydrauliczna – max siła uciągu 20000 kg

3. Moduł schowków i ścian bocznych (prawy i lewy, wersja podstawowa)

Po obu bokach zabudowy, znajdują się schowki zintegrowane ze ścianą boczną

Moduły prawy i lewy połączone są w przedniej części zabudowy barierą. Wysokość bariery jest równa wysokości kabiny samochodu. Do bariery mocowana jest zespolona lampa ostrzegawczo informacyjna oraz umieszczane są na niej znaki producenta zabudowy.

4. Instalacja zasilania i sterowania układem hydrauliki siłowej

Instalacja służy do sterowania pracą: wciągarki, podpór teleskopowych, ramienia głównego i wysięgnika teleskopowego.

Układ zasilany jest pompą cieczy roboczej dostarczoną z podwoziem i pracuje z maksymalnym ciśnieniem roboczym 200 bar.

5. Instalacja sprężonego powietrza

Instalacja służy do:

  • rozłączania sprzęgła wciągarki – funkcja umożliwiająca swobodne rozwijanie liny. Sterownie umożliwia zawór pneumatyczny sterowany ręcznie lub elektrycznie. Włącznik zaworu znajduje się na pulpicie sterowniczym.
  • zasilania i sterowania układem hamulcowym holowanej przyczepy bądź naczepy. Do realizacji tego zadania wykorzystywane są oryginalne podzespoły podwozia. Zakres modyfikacji obejmuje przemieszczenie złącz hamulcowych na tył prawego modułu schowków i ewentualne skrócenie lub wydłużenie przewodów powietrznych.

6. Instalacja elektryczna

Zespolone lampy tylne, złącze zasilania instalacji holowanej przyczepy bądź naczepy.

Zespolona lampa ostrzegawczo informacyjna (tzw. „belka”)

Lampy robocze

Oświetlenie schowków

Lampy obrysowe boczne

Złącza rozruchowe 12V i 24V

Wodoszczelne, zamontowane do dolnej krawędzi lewego modułu schowków w pobliżu akumulatorów podwozia.

Dodatkowo zestaw kompatybilnych kabli – długość 5 m

7. Wyposażenie holownicze

Nakładki przedłużające trawersę holowniczą

Okular do holowania autobusów i samochodów ciężarowych

Specjalny okular z możliwością adaptacji dla mniejszych samochodów – regulowany w dwóch kierunkach, umożliwia dopasowanie się do różnych rozmiarów i rozstawów kół. Zestaw zawiera dodatkowo komplet pasów z mechanizmami mocującymi. Maksymalne obciążenie pionowe okularu wynosi 9500 kg.

Uchwyty widełek

Nakładki na uchwyty widełek

Nakładki umożliwiające podwyższenie poziomu widełek względem trawersy. Kompatybilne również z widełkami EMPL i BroBB

Widełki holownicze (5 par)

Dla różnych typów holowanych samochodów

Widełki łańcuchowe

Dla zaczepiania holowanego pojazdu łańcuchem

Siodło do naczep

Uniwersalne do czopów 3,5” i 2”

Drążek holowniczy Ø40

Tzw. „sztywny hol – długość 2,5 m

 
SZUM-TRUCK Marek Szumielewicz i Wspólnicy Spółka Jawna Parszów, ul. Staszica 2A, 27-215 Wąchock